Fylkesmannen og tilsynssak

Hei dere, først nå vil jeg fortelle at jeg var på møte med fylkesmannen Torsdag i forrige uke i forbindelse med tilsynssaken. Fylkesmannen ville stille meg og broren min 18 spørsmål som omhandler Sauda barnevern. Jeg stilte selv noen spørsmål til de utenom og det var blant annet ?skal ikke barnevernet få straff for dette? Da sa de at de ikke hadde rettigheter til å gi de noen som helst form for straff ikke en gang å si fyfy. De kan bare gi beskjed om at sånn og sånn kan de gjøre det bedre i fremtiden (retningslinjer)

Det er ganske dumt at ingen kan gjøre noe med systemet i barnevernet bare for at de har så mye makt. Barnevernet (Hege Braseth og Hege Michalsen i Sauda) vil jo bare fortsette å gjøre mer skade på familie og barn for må ikke tro at de hører på hva fylkesmannen ber dem om å gjøre når de ikke engang kan si fyfy.

Barnevernet (Hege Braseth og Hege Michalsen) følger ikke lovene og reglene men de får ikke straff for det, hvorfor? Jeg takler ikke at barnevernet i Sauda (Hege Braseth og Hege Michalsen) går rundt der og tror at de er noe og går rundt å skal gjøre så mye skade på familie og barn de bare kan. Og når vi som blir rammet av dette faenskapet så har vi ingen rettigheter for og gjøre noe som helst da er vi rettsløs.

Nå har Hege Braseth fått jobb i Suldal barnevern som konsulent for og gjøre mer skade på familier for det var vel ikke mer familier i Sauda og gjøre skade på. Det er Knut Atle M. Seim som er sjef i Sauda barnevern nå og ikke Hege Michalsen som er blitt en liten saksbehandler.

Da barnevernleder Hege Michalsen ikke ser eller reagerer på sine saksbehandleres oppførsel og væremåte ble det sendt inn bekymringsmelding på saksbehandlere Synne Fatnes Skorpe og Solveig Steinsland til fylkesmannen, etter det ble de redusert til assistenter og sluttet etter noen uker, men fylkesmannen gikk ikke gjennom sakene de hadde hatt befatning med da det er begått alvorlige feil fra disse to, og mange familier har mistet sine kjære og blitt ødelagt opp igjennom årene.

Barnevernet gir familie og barn traumatiske opplevelser, opplevelser vi aldri vil glemme, opplevelser som vil påvirke hele livet vårt og som gjør at vi blir syke og blir usikker på oss selv. Barnevernet truer hele barndommen min og mange andres og vi får ikke gjort noe som helst med det fordi barnevernet har for mye makt. Barnevernet river familier fra hverandre som får en familie og barn til og føle seg utrygg og livredd. (Hege Braseth og Hege Michalsen)

Vi blogges, toonje.blogg.no

4 kommentarer om “Fylkesmannen og tilsynssak

  1. Tonje. Takk for ditt mot og besluttsomhet. Fet står stor respekt av at du sloss sammen med oss for rettferdighet. Rettferdigheten vil seire til slutt. Den som har sannheten kan bare si sannheten.Den som lyver må ha skikkelig god fantasi. I barnevern ene rundt i landet bedrives det»Kafka» prosesser.

    Liker

  2. Sjekk straffekoden med advokaten din, og diskutere hvilke straffbare handlinger som kan bli begått uaktsomt, eller i hvilke tilfeller er det overveldende bevis.
    Og spør fylkessjefen om evigheten var tilstrekkelig for en grunnet mistanke for de utvalgte kriminelle lovbruddene, og hvis ikke, hvorfor ikke.

    Liker

  3. utenlandsk: Som jeg har vist til mine innlegg så gjør ikke fylkesmannen så mye og advokaten gjør ingenting jo mindre hun får betaling og jeg har ikke ræva full av penger heller så det blir litt vanskelig. Jeg er rettsløs og har ingen rettigheter.

    Liker

Legg igjen en kommentar